Forældresamarbejde

I Elverhuset ønsker vi, at I som familie, føler jer som en del af huset, er trygge ved os og at vi i samarbejde, giver jeres barn det bedste med på vej. Vi holder årlige samtaler, både rammesatte og med ”åben dialog”, men finder det ligeså vigtigt, at sikre en dagligdags kontakt. Vi finder den kontaktform, der gør det trygt for jer, indenfor de rammer vi har til rådighed.

Vi inviterer forældre med i børnenes læringsmiljøer, gennem fotos og praksisfortællinger af rutiner, leg og voksenplanlagte aktiviteter og sætter ord på det børnene lærer, i netop det læringsmiljø og hvorfor vi som fagligt personale handler sådan. Vi hjælper ligeledes forældrene til, at skabe et godt og trygt hjemmelæringsmiljø, i det omfang behovet er der, eller efterspørges.

Vi samarbejder med forældrene om, at skabe læringsmiljøer som for barnet, er overskuelige.

Vi forsøger som udgangspunkt, at give børn og forældre en positiv historie med hjem fra dagen. Det der får opmærksomhed, får vi mere af.