Vores værdier

I Elverhuset ser vi børn som selvstændige individer og vi som personale, er meget optagede af, at skabe et godt og udviklende børneliv og værner om de værdier vi som personale, gerne vil videregive i vores dagtilbud. I praksis udmønter det sig b.la ved, at børnene oplever nærværende voksne som udviser engagement og omsorg.  Vi giver plads til børnenes medbestemmelse, forskellighed og initiativ.

Vi lader barnet udforske verdenen og er nysgerrige på deres udsagn, hensigt og handling. Vi arbejder meget med at se bag barnets handling “hvorfor gør/handler barnet som det gør”?

Vi bestræber os på, altid at tage udgangspunkt i det enkelte barns udvikling, og sikrer at der er plads til at udvikle sig, i forskelligt tempo. Man kan ikke nødvendigvis det samme, så vi støtter altid barnet, ved at se på zonen for nærmeste udvikling.

I Elverhuset understøtter vi det gode børneliv, forstået som et liv, hvor der er plads, tid og ro til at være barn, og hvor et nært og tillidsskabende pædagogisk personale giver barnet nærvær, omsorg og tryghed til, at kunne lære og udvikle sig.

For yderligere, vil vi anbefale jer, at se nærmere på vores læreplan. Her har vi beskrevet vores værdier, ud fra de forskellige centrale elementer.