Sygdom

Når man er syg, kan og skal man ikke være i Elverhuset. Så har man brug for at være derhjemme, til man er rask og har det godt igen. Det er vigtigt at I respektere dette, selvom det kan medføre pasningsudfordringer og er vanskeligt i forhold til familielogistikken. Vi kan ikke drage den omsorg, et barn har brug for, når det ikke er frisk til at indgå i dagligdagen.

Det vil være personalet der i huset vurderer, om barnet kan/skal være i Elverhuset, ved symptomer på sygdom. Vi følger sundhedsmyndighedernes anbefalinger i forbindelse med børnesygdomme og almen sygdom. Hvis jeres barn bliver syg, i løbet af dagen, vil vi kontakte jer, med henblik på, at I skal komme og hente jeres barn, så hurtigt som muligt.

Vi tager kun sjældent temperaturen, på børnene, da vi oftest vurderer ud fra symptomer og almen tilstand.

Vi er ikke uddannede til at give medicin og gør det kun ved kroniske lidelser, som feberkramper, alvorlige allergier mv. Vi giver ikke penicillin. Hvis vi skal give noget i Elverhuset, skal der altid foreligge lægeerklæring og tydelig vejledning, eller præsentation fra jer, som forældre.

Hvis jeres barn er syg, vil vi meget gerne have besked på Aula. I kan også kontakte stuen.

Når der florerer børnesygdomme, vil vi informere via opslag på Aula og i institutionen. Vi oplyser ikke, hvem der er syge.

Om sommeren smører vi børnene over middag med parfumefri solcreme faktor 30. Vi forventer at I selv smører om morgenen. Hvis der er behov for anden solcreme, bedes I medbringe dette, med navn og anvisning på.