Vores dagtilbud

Velkommen til Elverhuset. Vi glæder os til at byde jer  indenfor. Se vores læreplan, for at få et større indblik i Elverhusets hverdag.

Elverhuset er et kommunalt integreret dagtilbud, beliggende i det sydlige Herlev. Vi bor på Tornerosevej i Eventyrkvarteret. Vores nærmeste nabo, er Elverparken, ligesom vi har flere andre grønne områder i nærheden.

Vi er et stort hus med ca. 100 børn og 25 voksne. Vi har tre vuggestuegrupper og tre børnehavegrupper.

Vores tre vuggestuegrupper, er fordelt på Sommerfuglene, som har 12 børn, Brumbasserne, som har 9 børn og Mariehønsene som har 12 børn.

Vores børnehavegrupper er fordelt på Klokkeblomsten, som har 21 børn, Solsikken som har 22 børn og Valmuen, som har 21 børn.

Vi er i slut 2019, blevet kompetenceinstitution i motorik og har derfor 3-4 pladser, som tildeles børn, med motoriske udfordringer. Pladserne tildeles gennem visitationsudvalget i Herlev kommune. Der er tilført ekstra ressourcer og vi har flere uddannede motorikvejledere i huset. Hele huset uddannes løbende indenfor området og vores hverdag byder på masser af motorisk udfoldelse, både inde og ude. Fast to gange ugentligt, kommer der en fysioterapeut og en ergoterapeut, som har små træningshold fra både vuggestuen og børnehaven, efter behov.

Derudover har vi pt. et særligt solotilbud, til et barn med særlige behov.

Vi arbejder med aldersopdelte fordybelsesperioder, hvor aktiviteterne tilpasses gruppens alder og sammensætning. Dette skaber sammenhæng, tryghed og børnefællesskaber på tværs, i huset.

Vi gør os umage hver eneste dag og har blik for det enkelte barn og børnegruppens nærmeste udviklingszone. Alle børn, skal med hver deres forudsætninger, blive den bedste udgave af sig selv, i samspil og relation til andre børn og voksne der er tryghedsskabende, nærværende, engagerede og tilgængelige. Vi veksler mellem voksenplanlagte aktiviteter og aktiviteter og leg, hvor børnene er skabere. Leg er centralt i hverdagen.

Vi er i konstant udvikling og forholder os nysgerrige inden for det pædagogiske felt og i samspil med samarbejdspartnerne omkring os.  Vi sætter en ære i at blive dygtigere og spiller hinanden gode i vores hus.

Vi er fagligt stolte og udfører altid pædagogik med vilje.  Vi har både fælles og forskellige kompetencer, som udgør et team, der hver dag sikrer trivsel, udvikling, læring og dannelse for børnene i Elverhuset, gennem trygge, udviklende, udfordrende og inddragende læringsmiljøer.

Vi er både mænd og kvinder i vores personalegruppe, hvilket vi sætter stor pris på. Der er stor forskel på, hvor lang tid medarbejderne har været i huset. Det spænder vidt fra helt nye personaler til personaler, der har været her i 40 år. Det giver en god dynamik, at man kommer med hver sin erfaring.